FAQ
BESTÄLLNING
Vid beställning godkänner du de priser som anges och visas på sajten. Alla priser anges i svenska kronor och är inklusive 25% moms.
Fraktavgifter är inte inkluderat i priserna och kommer att anges under ditt köp. Frakten kostar 89kr.
Orderbekräftelse
När vi har mottagit din beställning kommer vi att skicka dig en bekräftelse till din e-postadress. Det är därför viktigt att du anger din riktiga e-postadress när du gör din beställning och var även noga med stavfel när du fyller i dina personuppgifter. Spara din orderbekräftelse för att underlätta eventuell kontakt med kundtjänst. Din orderbekräftelse gäller även som garantibevis. Om du inte har fått detta mail inom 3 arbetsdagar, vänligen kontakta vår kundtjänst.
Priser och varulager
Vi reserverar oss för felaktiga priser samt prisjusteringar eller felaktig information angående om en vara finns i lager. eQuus Pro har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som du har beställt eller om en vara som du beställt inte finns i lager kan det tvinga oss att häva ditt köp och återbetala dig eventuellt inbetalat belopp på bästa sätt. Om detta sker kommer vi naturligtvis att kontakta dig via mejl.
LEVERANSVILLKOR
Leveranser från eQuus Pro sker normalt inom 2-4 arbetsdagar (Måndag-Fredag).
Beräknad leveranstid för varor som finns i lager framgår på produktsidan.
För varor som inte finns i lager framgår den beräknade leveranstiden på produktsidan av varan. Under högsäsong och vid hög belastning kan förseningar upptså.
Vid leveransförseningar kommer vi att kontakta dig per mejl.
Du kommer automatiskt att mottaga en bekräftelse på din leverans från oss så fort ditt paket lämnar vårt varulager. Har du inte mottagit detta bekräftelsemejl inom förväntad leveranstid är du välkommen att mejla vår kundtjänst här.
Paket levereras normalt till närmaste utlämningsställe vilka ska lösas ut inom den tid som anges på aviseringen.
Avisering kan ske via e-post, vanlig post samt om du angett telefonnummer även via SMS.
Om du inte hämtar ut paketet har vi rätt att debitera dig en avgift på 249 kr.
RETUR, ÅNGER & REKLAMATION
Du har alltid rätt att ångra din beställning i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Du har 14 dagar på dig att bestämma om du vill behålla dina produkter, räknat från den dag du mottagit ditt paket (ångerfristen).
Du utnyttjar din ångerrätt genom att fylla i returblanketten högst upp på denna sida.
Om Du inte vill använda ovan alternativ på meddelande kan Du använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram (se www.konsumentverket.se).
Kom ihåg att returnera varorna i oförändrat skick. Är varan/varorna i förändrat skick har eQuus Pro rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning från returbeloppet.
Kostar det någonting vid retur?
Ja, vid retur tillkommer en returavgift á 89 kr.
Hur gör jag en retur?
Du kan enkelt göra en retur med hjälp vår returblankett högst upp på denna sida.
1. Fyll i returblanketten & maila den till oss.
2. Packa ner dina varor. Använd helst samma påse/låda som vi skickat dina varor i.
3. Klistra returetiketten som vi mailar till dig över den gamla etiketten på påsen/lådan.
4. Lämna in ditt paket hos ditt närmaste postombud. Spara ditt inlämningskvitto.
5. Klart! Nu väntar vår returavdelning på att din retur ska inkomma.
Så fort vår returavdelning mottagit och hanterat din retur skickar vi dig en returbekräftelse via mejl.
Återbetalning
När vi har tagit emot och registrerat dina returnerade varor kommer vi att återbetala dig. Det tar normalt ca 2-5 dagar innan du erhåller en återbetalning. En bekräftelse på din retur och återbetlaning kommer att skickas via mejl. Om du inte får någon bekräftelse inom 2 veckor från och med att du skickade returen till oss ber vi dig att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.
Bankkort/Betalkort
Om du betalat med bankkort/betalkort så återför vi pengarna till det bankkort/betalkort som du använde vid ditt köp.
Reklamation
Vid reklamation av defekt vara eller felleveranser ska du kontakta vår kundtjänst snarast.
Vi står självklart för returfrakten vid godkända reklamationer och för fellevererade varor.
1. Fyll i returblanketten.
2. Packa ner dina varor tillsammans med returblanketten. Använd helst samma påse/låda som vi skickat dina varor i.
3. Klistra returetiketten över den gamla etiketten på påsen/lådan.
4. Lämna in ditt paket hos ditt närmaste postombud. Spara ditt inlämningskvitto.
5. Klart! Nu väntar vår returavdelning på att din retur ska inkomma.
Så fort vår returavdelning mottagit och hanterat din retur skickar vi dig en returbekräftelse via mejl.
TACK FÖR ATT DU HANDLAR HOS OSS!
Linnea Hasselström 070 410 12 46
Elvesta Säteri 1
145 90 Norsborg